úterý 9. února 2016

... před schválením hypotéky



Včera jsem měla domluvenou schůzku v bytě s odhadkyní a architektem, kvůli oficiálnímu odhadu ceny budoucí pro hypotéku.
Byt jsem po kompletním vyklizení ještě neviděla, a proto mě po příchodu šokovalo, jak to tam vypadá. Musím se přiznat, nevěřila jsem, že tohoto stavu vůbec někdy docílíme… 
 HURÁ!

Doufala jsem, že si byt stihnu ještě nafotit, abych se o to s Vámi podělila, ale sotva jsem přišla, zvonila na mě sestřenka s paní architektkou a vzápětí dorazil i architekt Jirka. Od té chvíle už jsme jen povídali, plánovali a domlouvali následující postup, aby už hypotéka mohla ke schválení a my mohli začít bourat.

Fotky tedy přidám hned, jak se do bytu zase dostanu J

Horší pro mě bylo zjištění, co ještě musím vyřídit před samotným podáním hypo…

-         výpis z katastru nemovitostí – zajištěno
-         výkresová dokumentace – zajištěno
-         rozpočet rekonstrukce – zajištěno
-         daňové přiznání – už musím jen podat
-         bezdlužnost z Finančního úřadu ... 
...a tady jsem se lehce orosila… 
ne proto, že bych se bála dluhů, i když člověk nikdy neví. 
Ale naivně jsem si myslela, že takovou věc dostanu na počkání. 
Bohužel, ze zákona má FÚ na vyřízení vaší žádosti, kterou musíte osobně donést do podatelny, kde zaplatíte poplatek, celkem 30 dní… 
V mém případě už včera bylo pozdě, žádost o hypotéku potřebujeme podat nejpozději příští týden…
K mému velkému a milému překvapení, nejsou všichni státní zaměstnanci a úředníci takoví kakabusové, na které jsme zvyklí. Zavolala jsem paní, pod jejíž agendu spadám, abych se zeptala se na své možnosti. Paní mi slíbila, že se pokusí do týdne od podání mé žádosti vyhovět. No není báječná, teď doufám, že to opravdu klapne J 



... tak tedy, snad už jen týden.

1 komentář:

  1. Když člověk vidí, jak dlouho trvá vyřídit hypotéku radši si to honem rychle rozmyslí. Navíc, většina lidí (mladých) na ně v dnešní době ani nedosáhne, takže raději platí nájem.

    OdpovědětVymazat